¡Hola amigo!

Pareces nuevo por aquí. Si quieres participar, ¡regístrate aquí!

Categorías

Top Posters

IVMS4200 v1.02.00.09 Más de 90 mejoras

editado julio 2012 en Software Vote Up0Vote Down

IVMS v1.02.00.09

Ahora soporta idioma español

Descargar de aquí IVMS_v1.02.00.09

Más de 90 mejoras

Newly Added:

The Login function shall allow users an easy login method:

1. Enable auto-login in the interface of creating a super user account.

2. Show logging in progress in the login interface.

3. Newly featured wizard for adding cameras.

The camera import function:

4. Arrange the added devices in order in the Device Management interface.

5. Show the camera picture in the device list in Import Camera interface.

6. Automatically switch to the next camera to import when the previous camera has been

imported.

7. Multi-select in the device list in Import Camera interface.

8. Multi-select and add the online devices searched by SADP.

9. Add device HDD information and network flow information in the title bar in Import

Camera interface

10. Add the right-click menu for the group list in Import Camera interface.

11. Drag the mouse to adjust the order of camera groups in Import Camera interface.

12. Multi-select (CTRL&SHIFT) the camera groups in the group list in Import Camera

interface.

13. Mark the devices which have already been added during showing the online devices by

SADP.

14. Refresh the camera name in Import Camera interface.

15. Add EasyDDNS server support function.

16. Hide/Expand all cameras or captured pictures list in Import Camera interface.

Main View:

17. Fuzzy position in drop-down list selection of groups.

18. Locate the pop-up message to the folder during picture capturing and recording.

19. Newly featured volume control operation.

20. Digital zoom in the pop-up live view window.

21. 4-screen live view.

22. In the main view interface, the system will select the next picture/file from the captured

pictures/video files list when the current picture/file is deleted.

23. In main view interface, add the right-click menu (capture, recording, two-way audio,

camera status, camera settings, synchronization, main/sub stream) for the camera in

the camera groups list. Add the menu (Collapse/Expand; main/sub stream) for the group

node.

24. Auto filter the added channel

25. Drag the group to the playing window for live view.

26. Digital zoom in the video player.

27. Switch display at CIF/4CIF in the video player.

28. Adjust the location of TAB page.

Stream Media Server management:

29. Fuzzy search and position in the DVR/NVR, decoding device and stream media server

management interfaces.

Alarm Information Management:

30. Add remark in the alarm event list.

31. Add the Lock and Auto-hide function for the alarm information list.

32. Show the alarm event type in the alarm event list during Event Playback.

33. Enter the Email settings interface automatically if it has not been configured when

sending the alarm information by Email.

34. Switch to full screen to monitor when alarm is triggered.

35. View the preview/next alarm event in the alarm event list.

36. Add “Clear” in the title bar of alarm event list.

37. Add one-key alarm arming/disarming button for the connected devices.

38.

39. Show the Device Serial No. while modifying the device information.

Recording, Playback and Downloading:

40. Different file types are marked in different colors in the timeline during remote playback.

41. Configure the template name for the recording schedule template.

42. Add Tag operation during remote playback.

43. Drag the camera to the playing window to start playback during remote playback.

44. Resume download during remote playback.

45. Play back the remote video files during remote NVR configuration.

46. Search, play back and download the video files of 4000NVR.

47. Add the controllable time function in calendar.

48. Show the file type in different colors in the timeline during remote playback.

49. Save as for multiple files.

50. Add 3D positioning.

51. Show the tag name, start time and end time of the tag in the tag downloading window.

52. Cancel the searching process during remote playback.

E-map:

53. Multi-select hotspots in E-map.

54. Multi-select and add hotspots in E-map.

55. Add hot region in E-map.

56. Modify the hotspot-linked camera when modifying the hotspot information.

57. Fuzzy search of hotspots in E-map.

58. Configure the hotspot color and icon in E-map.

59. E-map hotspot flickers when alarm is triggered.

60. Multi-select in the Add Hotspot and Add Spot Region interface; edit name and select

color.

61. Add the right-click menu of hot region in map preview mode; add the clear hotspot

alarm in the right-click menu of hotspot.

Remote Configuration:

62. Add ATM settings in the remote configuration interface of device.

63. Configure the linked cameras in the remote configuration interface of stream media

server.

64. Format the HDDs in batch in Device Management.

65. All types of files are selectable when selecting the update files of device.

66. Control permission to import/export client software configuration parameters.

67. Switch display at CIF/4CIF in the captured picture player during remote configuration.

68. Multi-select in HDD group settings interface.

69. Import/Export device configuration files.

70. Remotely export device logs.

Camera Settings:

71. Configure the OSD Attribute under Camera Settings->Video Display.

72. Add the sliding bar for configuration in the Camera Settings interface.

73. Add the time information in the camera status.

74. Add the current bit rate information in the camera status.

75. Configure the OSD size.

76. Show the camera information.

77. Restore camera lens to default position.

78. Select video encoding complexity.

79. Select audio encode type.

Others:

80. The client software configuration file for exporting is packed in zip format, and when

importing the configuration file, it can be the decompressed zip file, uncompressed

iVMS-4200 configuration file and the iVMS-4000 database file.

81. Add log record of starting/stop device broadcasting.

82. Install/uninstall the client software by single component in additional mode.

83. Click to open the edit box in the list view with the change mouse icon.

84. Control the permission to import/export client software configuration parameters.

85. Add the Lock option under System in the menu bar.

Modified:

1. The admin user can’t edit its password.

2. The offline device can still be played back if there are record files on the NVR;

3. The login method of the IP server is modified.

4. Changed to refresh the channel name when refreshing the channel information;

5. Changed to combine the template edit and selecting function;

6. Modified the problem that the OSD text can’t be moved;

Comentarios

• 17 Comentarios sorted by Votes Date Added
  • Instale la nueva version pero esta todo en CHINO! como le cambio a Ingles / Español??
  • Buen día Inter

Al inicio de la instalación te pregunta el idioma, debiste haber seleccionado chino.

Desinstala el software desde el panel de control y re instala.

Saludos
  • Se pueden activar salidas del DVR con esta version de iVMS tal como se hacia con el "Alarm output control" del iVMS-4000 ?????
  • Buen día Ing. hasta cuantos usuarios remotos y en red local se pueden tener con el IVMS-4200??
    Digamos visualizando una sola cámara
    Saludos.
  • jdeleon, buenas tardes no encuentro el vinculo para descargar el IVMS4200 para MAC me lo podrías pasar por favor 

saludos!
  • LA nueva version claro esta v. 1.02.00.09
  • Tengo un gran problema con este software. Probe 4 versiones de 4200 de las últimas. Solo me funciona bien la que no permite distribuir en 4 pantallas (algo viejita). Estas últimas versiones tanto en 32 como 64 bits, el video no va fluido.  Si en el IVMS4000 o la interfaz web del propio dvr. Esto es normal? Un colega me dijo que era probable que no funcionase bien en 64 bits, pero probe de todo y equipos i5, i7 hasta Xeon. Y es igual. Se ve como si estuviese a 15 frames. Aclaro que siempre en RED LOCAL. 
    Otra cuestión, si alguien desea tenerlo abierto en una pantalla secundaria, y en la principal trabajar con una planilla de calculo o navegar por la web, queda como tildado el teclado, por momentos se apreta el boton derecho del mouse solo, o baja y sube como si se apretasen teclas solas. Apenas se cierra el IVMS 4200 desaparecen los fantasmas.
    Tengo muchos reclamos de clientes. Lo comunico porque por ahí pueden colaborar en pulir estas cuestiones.
    Saludos
    Andres

• Buen día Ing. hasta cuantos usuarios remotos y en red local se pueden tener con el IVMS-4200??
    Digamos visualizando una sola cámara
    Saludos.

Que tal ingeniero recuerda que depende de tu equipo si por ejemplo es una DVR DS7204HVIST puedes conectar 4 usarios simultaneos viendo 4 camaras pero en realidad hikvision se maneja en base a conexiones y este equipo tiene 16 conexiones entonces seria 16 usuarios podrian ver 1 camara.

Y en el ivms verias lo que el DVR te permita o la camara.

Saludos cordiales

• jdeleon, buenas tardes no encuentro el vinculo para descargar el IVMS4200 para MAC me lo podrías pasar por favor 

saludos!

http://foro.syscom.mx/discussion/comment/2521#Comment_2521

• Tengo un gran problema con este software. Probe 4 versiones de 4200 de las últimas. Solo me funciona bien la que no permite distribuir en 4 pantallas (algo viejita). Estas últimas versiones tanto en 32 como 64 bits, el video no va fluido.  Si en el IVMS4000 o la interfaz web del propio dvr. Esto es normal? Un colega me dijo que era probable que no funcionase bien en 64 bits, pero probe de todo y equipos i5, i7 hasta Xeon. Y es igual. Se ve como si estuviese a 15 frames. Aclaro que siempre en RED LOCAL. 
    Otra cuestión, si alguien desea tenerlo abierto en una pantalla secundaria, y en la principal trabajar con una planilla de calculo o navegar por la web, queda como tildado el teclado, por momentos se apreta el boton derecho del mouse solo, o baja y sube como si se apretasen teclas solas. Apenas se cierra el IVMS 4200 desaparecen los fantasmas.
    Tengo muchos reclamos de clientes. Lo comunico porque por ahí pueden colaborar en pulir estas cuestiones.
    Saludos
    Andres

Podrias utilizar este:

http://148.243.99.22/CCTV/HIKVISION/Software/Software_Cliente/Software_iVMS4200_Para_PC/1.02_iVMS_3_Lenguajes_Plus/

• adelatorre, lo pruebo y te digo. Te comento que tengo una central de monitoreo, con 9 operadores, funcionando las 24hs, unas 250 cámaras recibiendo constantemente (60mb de bajada continua) y funciona muy bien en IVMS4000. Quiero empezar a migrarlo para usar por ejemplo CANAL ZERO pero ni el 7204ST en mi casa me funciona bien con el IVMS4200 de multiples pantallas, y para la central es requisito.

Saludos

Andres

• adelatorre, ya instale esa versión, exactamente las mismas fallas, si solo se dedica la PC a esto, tiene unos pequeños microcortes en main stream, y en sub al tener menos cuadros mas los microcortes se ve mas feo.

El ivms4200 no funciona mal, salvando lo que pasa con el teclado que se vuelve loco si queres usar otra aplicación a la vez, . Lo probe con un 7204, 7316 en CIF 30 cuadros y es lo mismo. También probe y en una cámara megapixel. TODO EN RED LOCAL.

Es dificil de explicar, pero si una persona camina se ve bien, ahora si pasa una motocicleta rápido va a los saltos (pierde frames), y tanto la PC como la RED estan sobredimensionadas para la carga. Estos mismos equipos desde ivms4000 o por la interface web se ve perfectamente fluida la imagen sin ninguna perdida de cuadros.

Espero me haya explicado correctamente.

Saludos

• editado septiembre 2012 Vote Up0Vote Down

Ing. jdeleon

en esta version ya se puede dar de alta una misma dvr para accesar de manera local y remota ??? ya que si quiero dar de alta la dvr con la ip local y la del server me marca duplicidad en la serie del dvr!!

• Buenas Ing.jdeleon. Tengo instalado el Programa iVMS-4200 en un equipo intel Core i3, tengo inconvenientes con
    el sistema ivms de hikvision para ver las cámaras remotamente. Tenemos un centro de monitoreo
    de de más o menos 24 cámaras (4 sitios de 4 cam y un sitio de 8 cam) vistas por
    Internet ABA CANTV.El problema que se presenta, es
    que dicho programa ivms deja de funcionar, da un error de programa y el SO
    Windows debe cerrar el programa, y esto es a cada rato. Estamos usando Windows Ultimate
    / Windows Pro / 32 y 64 bit. no hay antivirus y menos firewall. los equipos
    vienen con su video integrado no se si hay alguna incompatibilidad de
    hardware o chpset...
    Necesito de su ayuda Urgente por favor, muchas gracias! Saludos...

• En la siguiente liga puedes encontrar las especificaciones técnicas con las que tiene que contar tu PC para correr el iVMS4200 v1.02.

Saludos.

• Se pueden activar salidas del DVR con esta version de iVMS tal como se hacia con el "Alarm output control" del iVMS-4000 ?????
    se puede o no?...no encontre la respuesta en el foro
Accede o Regístrate para comentar.